8. 11. 2023
Po objavi članka, v katerem smo razkrili, kako si je generalni direktor UKC dr. Marko Jug ob 29-milijonski luknji na kliniki naročil električni terenec za 50 tisočakov, so iz ljubljanske bolnišnice v svoj bran napisali, »da je bil razpis ponovljen, a ne zaradi barve vozila, temveč zaradi odločitve o gospodarnejši nabavi, ki bo omogočala manjšo izgubo vrednosti vozila z uporabo, saj so pogoji novega razpisa glede na predhodni razpis vključevali nabavo starejšega rabljenega vozila, z več prevoženimi kilometri.« To seveda ne drži. Poklicali smo direktorja družbe PAN-JAN, ki je bil dobavitelj tega avtomobila, in nam je med daljšim pogovorom povedal, kako je potekalo naročilo avtomobila. Univerzitetni klinični center jim je s spreminjanjem pogojev razpisa povzročil finančno škodo, saj so po tem, ko so zmagali na prvem razpisu, kupili novo modro Škodo enyaq in jo pripravili za UKC. Potem pa so presenečeno ugotovili, da je bil razpis razveljavljen. Iz naše največje bolnišnice so jih naknadno klicali in se zanimali, če imajo še kakšen avto na zalogi, vendar druge barve. »Imamo samo enega črnega, rabljenega,« so jim povedali v podjetju.
Po objavi članka, v katerem smo razkrili, kako si je generalni direktor UKC dr. Marko Jug ob 29-milijonski luknji na kliniki naročil električni terenec za 50 tisočakov, so iz ljubljanske bolnišnice v svoj bran napisali, »da je bil razpis ponovljen, a ne zaradi barve vozila, temveč zaradi odločitve o gospodarnejši nabavi, ki bo omogočala manjšo izgubo vrednosti vozila z uporabo, saj so pogoji novega razpisa glede na predhodni razpis vključevali nabavo starejšega rabljenega vozila, z več prevoženimi kilometri.«
To seveda ne drži. Poklicali smo direktorja družbe PAN-JAN, ki je bil dobavitelj tega avtomobila, in nam je med daljšim pogovorom povedal, kako je potekalo naročilo avtomobila. Univerzitetni klinični center jim je s spreminjanjem pogojev razpisa povzročil finančno škodo, saj so po tem, ko so zmagali na prvem razpisu, kupili novo modro Škodo enyaq in jo pripravili za UKC. Potem pa so presenečeno ugotovili, da je bil razpis razveljavljen. Iz naše največje bolnišnice so jih naknadno klicali in se zanimali, če imajo še kakšen avto na zalogi, vendar druge barve. »Imamo samo enega črnega, rabljenega,« so jim povedali v podjetju.
Direktor podjetja PAN-JAN je za portal preiskovalno.si dodal, da jih je v podjetju še zanimalo, ali bo sledil nov razpis, v UKC pa so jim na to odvrnili, da ja in da naj spremljajo razpise. Razpis so potem res ponovili in v podjetju PAN-JAN so se nanj znova prijavili. Tokrat je črn avto povsem ustrezal razpisnim pogojem. Jim je pa v salonu ostala modra škoda, ki je v dolenjskem podjetju še vedno niso uspeli prodati, kar jih žalosti.
Na prvem razpisu je bila ponujena cena nove modre Škode enyaq 47.690 evrov, na drugem pa je bila cena rabljenega črnega vozila 47.500 evrov. Za rabljen avto so v UKC tako plačali le 190 evrov manj, kot bi za novega! Toliko o navidezni gospodarnosti, ki potrjuje tudi navedbe prodajalca, da je direktor zahteval »posebno barvo«.
Direktorja zmotila barva
O nabavi službenega vozila smo sicer podrobneje pisali pred dvema dnevoma. Takole je šlo: 23. maja letos je stekel prvi razpis male vrednosti za »nakup službenega vozila za potrebe UKC Ljubljana.« Slabega pol leta za tem že vemo, da ni šlo za potrebe UKC Ljubljana, pač pa za zahtevo in željo direktorja dr. Marka Juga. Naročilo je oddal svojemu zavezniku, šefu nabave Dragu Krešu. V kliničnem centru za vsak razpis določijo komisijo. Ta je sestavila pogoje, ki so ustrezali več različnim električnim avtomobilom, kar je bil eden od pogojev Juga. Na razpisu so iskali terensko, električno vozilo/ SUV, lahko novo ali rabljeno, ni pa smelo imeti več kot 50.000 prevoženih kilometrov. Ena od zahtev je bila tudi, da avto ni starejši od dveh let.
V osmih dneh po objavi se je na razpis prijavilo podjetje PAN-JAN, ki je izpolnjevalo vse pogoje. so električno vozilo Škoda enyaq, cena pa je znašala 47.690 evrov. Zataknilo pa se je pri barvi. Podjetje je za vodstvo namreč pripravilo vozilo v modri barvi. Ta pa je zmotila naročnika, saj da je bila »preveč modra«, zato so morali v bolnišnici razpis ponoviti.
Najprej so morali v pisno obrazložitev »odločitve o oddaji razpisa« zapisati, zakaj javnega naročila ne bodo oddali, kljub temu da je dobavitelj ustrezal vsem pogojem. Med drugim so navedli: »Naročnik bo javno naročilo ponovil, pri čemer bo bistveno spremenil tehnične lastnosti.« Med spremenjene tehnične lastnosti pa so dodali, da bo »v ponovljenem razpisu opredeljena barva vozila«. In res je bila. Tako je direktor nabave Drago Krešmoral po naših informacijah organizirati izvedbo novega razpisa.
Objavili so ga 27. julija, na vrhuncu poletnih dopustov. V razpisu je tokrat pisalo, da mora biti barva avtomobila črna, siva ali temno modra. Da bi zakrili direktorjevo kaprico po drugačni barvi vozila, zaradi česar je padel prvi razpis, so v ponovljeni objavi spremenili še nekaj tehničnih zahtev. Med drugim so povečali moč motorja, število dopustnih kilometrov, zmanjšali so jamstvo na baterijo na 12 mesecev.
Primorska naveza
Do 4. avgusta se je na razpis ponovno prijavilo podjetje PAN-JAN, ki je edino oddalo ponudbo za električno Škodo enyaq v vrednodsti 47.500 evrov. Tokrat je bila škoda črne barve, kot je želel direktor dr. Marko Jug.
Zakaj se je generalnemu direktorju dr. Marku Jugu ob 29-milijonski luknji v bolnišnici zdelo upravičeno naročiti avto v vrednosti skoraj 50 tisoč evrov, pa bo moral še pojasniti javnosti. Njegove odgovore čakamo tudi na našem portalu. Kot še poročajo naši viri, naj bi se Jug in Kreš po UKC hvalila, da skupaj z dr. Robertom Golobom tvorijo »primorsko navezo«. Ali ima dr. Marko Jug, ki je sicer izjemen travmatolog, zares zaslombo pri predsedniku vlade? Tudi po treh dneh iz kabineta predsednika vlade o trošenju davkoplačevalskega denarja v bolnišnici z nekaj deset milijonsko izgubo, ni nobenega odziva.