3. 12. 2023

Protiletalska vizija in politični vpliv ministrice Bratuškove

Alenka Bratušek

Infrastrukturna ministrica Alenka Bratušek je prezrla mnenje stroke. / Sašo Švigelj

Dosedanji v. d direktorja Agencije za civilno letalstvo Jure Griljc je kljub predlogu sveta agencije na odstrelu, infrastrukturna ministrica ima po naših informacijah svojega kandidata, Svoboda pa svojega.

Jure Griljc, ki je od junija opravljal funkcijo vršilca dolžnosti direktorja Agencije za civilno letalstvo (CAA), bo letel z direktorskega stolčka, ker je po besedah ministrice Alenke Bratušek njegov program »pomanjkljiv«. Griljc namreč »ni izpolnil pričakovanj«. Natečaj za direktorja agencije se je na predlog ministrice za infrastrukturo Alenke Bratušek končal brez izbire.

Jure Griljc po mnenju ministrice Alenke Bratušek ni več primeren za vodenje letalske agencije.
preiskovalno.si
Odletel zaradi drugačnih političnih apetitov

Šest mesecev si ministrica Alenka Bratušek ni vzela časa, da bi se srečala z Griljcem, šest mesecev ni bilo med njima praktično nobenih posebnih stikov. Po naših informacijah preprosto zato, ker je bilo mesto ves čas rezervirano za nekoga drugega. Po naših informacijah si ministrica na tem mestu želi pravnika Miha Schnabla, nekdanjega vodjo sektorja za letalstvo, ki je od tam odšel v čudnih okoliščinah. Je pa Bratuškovi letos pisal študijo o letalski povezljivosti. Drugi kandidat je po naših informacijah kandidat Svobode, in sicer Miha Dolenc, ki je CAA obiskal letos, v času ko je prišel po razpisno dokumentacijo. Nekaterim zaposlenim je razložil, da je kandidat Svobode, da ima podporo sekretarke te stranke ter nekdanjega direktorja CAA Roka Marolta. Marolt nam je v telefonskem pogovoru to odločno zanikal, dejal je, da se »v nobeno kadrovanje vlade nikoli ni vpletal« in da Dolenca ne pozna in o njem nima nikakršnega mnenja.
Jure Griljc bo tako odletel zaradi političnih apetitov in nastavljanja »naših kadrov«, ne pa zato, ker naj ne bi izkazal »razvojne naravnanosti Javne agencije za civilno letalstvo Republike Slovenije ali jasne vizije.« Griljc je namreč ugleden dolgoletni pilot, na svoji osebni spletni strani oglašuje letenje ter Cost-sharing - in prav to naj bi bila razloga, da se je nekaterim zameril. Med drugim naj bi do ministrstva prišel tudi njegov službeni e-mail z osebno vsebino, v katerem se je zanimal za nakup letala pri Pipistrelu.

Griljc: Ocena ministrice je nepopolna in napačna

Griljc je po tem, ko je vlada sporočila, da ga ne bo imenovala na položaj, na svoj facebook napisal »dosežke svojega šestmesečnega mandata«, hkrati pa je priložil program ter priporočilna pisma tako podjetnika Iva Boscarola, podjetja JanezLet, direktorja podjetja One Drone ter ministrstva za obrambo. Napisal je še: »Moram se odzvati na neresnične izjave ministrice glede mojega neizpolnjevanja pogojev, ki jih je ministrica navedla. No, mnenje o tem, ali v mojem mandatu res ni bilo nič narejenega, naj si vsak ustvari sam; še najbolj pa me "boli" očitek, da nimam idej ... vsak, ki me pozna vsaj 5 min. ve, da jih imam 3 na dan ... Danes sem bil seznanjen s sklepom Vlade Republike Slovenije, da me Vlada ne imenuje za direktorja Javne agencije za civilno letalstvo. Glede očitkov ministrice za infrastrukturo mag. Alenke Bratušek, da v času opravljanja vršilca dolžnosti direktorja nisem izpolnil pričakovanj, saj nisem izkazal zadovoljivih rezultatov in razvojne naravnanosti Javne agencije za civilno letalstvo Republike Slovenije in da v svoji viziji kljub šestmesečnemu vodenju agencije nisem izkazal jasne vizije oz. nisem izpostavil prioritet, podajam naslednja pojasnila: Kljub dejstvu, da sem mandat vršilca dolžnosti prevzel poleti, v času letnih dopustov, sem se takoj lotil dela in na agenciji ustvaril pozitivno klimo med zaposlenimi. Takoj sem se lotil optimizacije delovnih procesov na agenciji in vzpostavil način dela, ki je vodil najprej k zmanjšanju in nato k popolni odpravi zaostankov na področju DPN, OPN in OPPN, ki jih agencija na podlagi zaprosil za strokovno pomoč opravlja za MZI. Prenovili smo tudi Pravilnik o delovnih razmerjih; je prinesel zviševanje oz. izenačevanje pravic delavcem agencije z delavci v državnih organih. Kot enega od poglavitnih projektov lahko izpostavim še pripravo novega Državnega varnostnega programa, ki smo ga pripravili na Agenciji, čeprav gre za strateški dokument, ki izhaja iz nalog MZI.
V času vodenja agencije kot vršilec dolžnosti sem se izjemno zavzemal za promocijo letalske varnosti in na agenciji uvedel komuniciranje preko družbenih omrežij, kar so uporabniki prepoznali kot odlično in uporabno storitev agencije, uvedel pa sem tudi mesečne webinarje na temo promocije letalske varnosti, ki so bili odlično obiskani. V zvezi s promocijo letalske varnosti so bile na CAA napisane in objavljene tudi tri varnostne okrožnice (letenje v TNP, navodila potnikom v splošnem letalstvu, padalci).
Izpostavim lahko tudi izjemen uspeh CAA pri izvedbi EASA inšpekcije na področju »Medical«, kjer ni bilo ugotovljenih neskladij, EASA pa je delo agencije pohvalila in ocenila kot enega izmed najboljših sistemov na svetu. Poleg navedenega smo v času mojega mandata na CAA uvedli nov TSA MerryL in H (rešitev zatečenega stanja zadnjih 10 let), 7 novih PBN procedur in 3 nove kroge čakanja, pristopili k podpisu sporazuma Data4Safety z EASA ter podpisali dogovor o izmenjavi varnostno pomembnih podatkov z Uradom Vlade RS za informacijsko varnost. V času vodenja agencije je bil zaključen tudi postopek certifikacije novega letalskega prevoznika, še trije postopki pa so v teku.
Opravljenih je bilo še veliko drugih nalog, med drugim sem kot vršilec dolžnosti z organizacijo dela in vodenjem agencije uspel zmanjšati zaostanke pri izdaji plovnosti, na področju izdaje operativnih dovoljenj za izvajanje operacij z droni in še marsikaj, za kar sem prejel tudi več priporočilnih pisem letalske industrije (Pipistrel, OneDrone, MORS, Janezlet). Vse to nakazuje na to, da je ocena ministrice za infrastrukturo glede mojega minulega dela na agenciji vsaj nepopolna, če ne celo napačna. Zanikati gre tudi izjavo ministrice, da v postopku kandidature za direktorja nisem izkazal jasne vizije oz. nisem izpostavil prioritet. V izbirnem postopku sem zastavil jasne cilje, ki so usmerjeni v razvoj sodobne, evropsko naravnane agencije. Kot temeljni cilji so bili v mojem programu izpostavljeni prenova tarife, dodatna promocija letalske varnosti, kulture pravičnosti in povečanje poročanja o dogodkih v civilnem letalstvu, nujnost sprejetja Zlet-1 in s tem povezano pripravo izvedbenih aktov nacionalne zakonodaje (Pravilnik o ultralahkih napravah, Pravilnik o plovnosti zrakoplovov; Uredba o prostem letenju; Uredba o zagotavljanju navigacijskih služb, register zrakoplovov …) ter izpostavil tudi pripravo na tehnično pomoč FAA pred postopkom IASA (za uvrstitev Slovenije na listo 1 v ZDA).
Moja vizija razvoja je bila usmerjena tudi na implementacijo IOP interoperability zahtev uredbe (2017/373), ki se prenašajo iz Single European Sky, uvedbe dodatnih PBN procedur v naš zračni prostor, pripravo na izvajanje EASA uredbe Part-IS, ureditev sistema in zmanjšanje zaostankov na Part-66 ter ustvarjanje pogojev in zaposlovanje novih kompetentnih delavcev. Izpostavil sem tudi tudi nujen razvoj strategije za upravljanja in pomoč družinam ob letalskih nesrečah (ICAO Annex 9 – Facilitation provisions on assistance to aircraft accident victims and their families), razvoj strategije dela na področju brezpilotnih zrakoplovov in uvedbo »U-space« ter reorganizacija zračnega prostora.«

Prodala Adrio, zdaj bi spet letela z državnim prevoznikom

Jure Griljc morda ni pravi kandidat, ker po mnenju Bratuškove ni izkazal »vizije«, vendar pa se sprašujemo, koliko časa se bodo na novo učili novi direktorji. Vsak nov direktor, minister, ki pride na funkcijo, še posebej na eno tako pomembnih, kot jo predstavlja vodja CAA, ki skrbi za doseganje najvišje stopnje varnosti in izpolnjevanje nacionalnih in mednarodnih letalskih zakonodajnih zahtev in standardov, licenciranje in usposabljanje pilotov, izdajo in nadzor spričeval letalskega prevoznika, dovoljenj za izvajanje letalskih dejavnosti in drugo, ima nekaj mesecev prostega teka. Imamo v državi res toliko časa?
Prav Alenka Bratušek je tista, ki ves čas rovari po letalstvu; prav ona je kriva, da smo izgubili našega nacionalnega prevoznika. Alenka Bratušek je bila tista predsednica vlade, ki je na seznam za prodajo 15 podjetij v državni lasti uvrstila Adrio Airways, pa tudi Adrio Airways tehnika in Aerodrom Ljubljana. Usoda Adrie Airways je znana. Namesto strateškemu partnerju je bila prodana kapitalskemu skladu. Slovenski državni holding in Družba za upravljanje terjatev bank sta januarja 2016 v času vlade Mira Cerarja podpisala pogodbo o prodaji Adrie Airways nemškemu skladu 4K Invest, ki je za letalskega prevoznika odštel 100.000 evrov kupnine in sodeloval pri dokapitalizaciji - država je prispevala 3,1 milijona evrov, 4K Invest pa milijon evrov. Že ob prodaji so mnogi opozarjali, da 4k sklad ni primeren kupec, ker nima nikakršnih izkušenj v letalstvu, družba je bila specializirana za prestrukturiranje podjetij v Evropi. Naši prodajalci so ocenili, da bo prodaja z dokapitalizacijo bolj gospodarna od stečaja ali ustanovitve nove letalske družbe. Začelo se je izčrpavanje Adrie Airways, ki je šla po treh letih kalvarije v stečaj. Stečajni upravitelj pa je proti nekdanjim nemškim menedžerjem, ki so prizemljili Adrio, prav zaradi finančnega izčrpavanja vložil odškodnino. Koliko vizije je imela za Adrio Airway Alenka Bratušek, ko je podjetje uvrstila na seznam za prodajo, je razvidno iz njenih aktualnih prizadevanj, ko se kot infrastrukturna ministrica na vse kriplje trudi za ustanovitev novega nacionalnega letalskega prevoznika, čeprav je uradno znano, da bi slovenski letalec v prvih letih delovanja državi pridelal 36 milijonov evrov minusa.

Dvojna merila pri kadrovanju na vodilna mesta državnih institucij

Pilot Griljc ni primeren da vodi letalstvo, medtem pa je politični sopotnik Alenke Bratušek primeren za nadzornika v državnem podjetju! Vlada je 16. novembra letos v nadzorni svet družbe Slovenske železenice -Infrastruktura namreč imenovala Jerneja Pavliča, njenega tesnega zaveznika in političnega sopotnika. Pavlič je bil njen državni sekretar na vladi, Bratuškovo spremlja od leta 2011, ko je prevzela najprej Pozitivno Slovenijo in kasneje ustanovila lastno stranko.

Jernej Pavlič je po novem prvi nadzornik SŽ - Infrastruktura.
Sašo Švigelj
Ali ima Pavlič izkušnje, znanje in kilometrino za nadzornika – in to celo za predsedniško funkcijo?! Očitno je za nadzornika v določenih primerih dovolj že politična pripadnost. Na spletu o Pavliču izvemo, da je sicer: » Že med študijem delal v različnih podjetjih na področju prodaje in na drugih področjih, kjer so rezultati odvisni od sposobnosti in dela. S poslovnimi partnerji je med študijem razvil nekaj uspešnih začetnih idej in podjetij, pri čemer se je veliko naučil. Med temi projekti sta najbolj zanimiva turistični vodnik po Sloveniji SloveniaExplorer in zabavna spletna televizija Clipsna.com. Po zaključenem podiplomskem študiju ga je farmacevtsko podjetje Krka izbralo za prodajo na kazahstanskem trgu. Po opravljenem pripravništvu se je odločil za podjetništvo, kjer je doslej tudi uspešno deloval. Nekaj časa je bil demonstrator podjetništva pri prof. dr. Alešu Vahčiču na Ekonomski fakulteti v Ljubljani.«
Alenka Bratušek in njen politični sopotnik Jernej Pavlič
Bobo
Pavlič od 17. novembra že predseduje nadzornemu svetu družbe za upravljanje železniške infrastrukture, čeprav za železnice v svoji karieri ni izkazoval zanimanja, še manj pa se kalil na mestu nadzornika in na tak način pridobival znanje o tej odgovorni funkciji; a to vseeno ni bila ovira, da ga ne bi postavili kar za predsednika. Medtem pa pilot Griljc kljub strokovni podkovanosti po politični odločitvi ministrice ne more biti na čelu agencije, za katero ima strokovno in vodstveno podlago ter potrebne izkušnje. Ne samo to, ministrica Alenka Bratušek, ki je nanazdanje diplomirana inženirka tekstilstva in magistica menedžmenta, torej se pri presoji o primernosti Griljca ni mogla opreti na svoje letalsko (ne)znanje, je nonšalantno in brez strokovne argumentacije povozila mnenje stroke, ki jo predstavlja Svet CAA, ki je Griljca Bratuškovi predlagal v imenovanje po izvedenem javnem natečaju. S tem je ne samo pokazala svojo politično vehemenco, ampak je tudi omajala ugled strokovne institucije. Kot so o potezi Bratuškove zapisali na letalskem portalu Sierra5, kjer se povezujejo piloti, inženirji, tehniki, kontrolorji letenja in drugi strokovni kadri s področja letalstva, si iskreno želijo, »da do takšnih neupravičenih in neutemeljenih dejanj s strani politike ne bi prihajalo več ter se ne bi diskreditiralo odločitev strokovnih organov, kot je Svet Javne agencije za civilno letalstvo Republike Slovenija.«

Zadnja razkritja

19. 5. 2024

20240418_125151

Ugledni voditelj Deutsche Welle o dvigu skrajne desnice v Evropi

»Rastoča neenakost, dvig cen življenjskih potrebščin, vzpon nove generacije, ki misli, da bo revnejša od prejšnje ... Vse to so veliki izzivi, a zdi se, da jih evropski politiki ne rešujejo. Skrbi jih, da se bo na volitvah dobro odrezala skrajna desnica. Morda pa so ravno njihove politike in manko rezultatov krivi, da se ljudje obračajo k skrajni desnici.« Ugledni voditelj BBC in Deutsche Welle, 73-letni Tim Sebastian, ki je pred kamero gostil večino predsednikov držav in vlad sveta, je za preiskovalno.si spregovoril o evropskih volitvah. Kaj pričakuje od bodočih novih poslancev? Pionir prepoznavne pogovorne oddaje Hardtalk je spregovoril o korupciji in servilnosti do lobijev.

Preberi več

17. 5. 2024

kojima1

Kojima žali in ustrahuje z odvetnikom

Nekdanja dopisnica RTV Nina Kojima, ki je zadržala drago tehnično opremo RTV Slovenija, kar so na nacionalni televiziji potrdili za naš medij, nam je po objavi članka preko odvetnika poslala zahtevo za popravek. V njem pa so navedene neresnice.

Preberi več

16. 5. 2024

SODISCE4

Bogate nagrade za politične in gospodarske botre iz kroga SD

Lobiji v SD ščitijo najemodajalce, pravijo naši viri o izplačevanju visokih zneskov najemnim vplivnežem iz politike in gospodarstva, ki svoje prostore oddajajo za potrebe pravosodja. Med temi je prominenten član SD in kranjski župan Matjaž Rakovec. Z državo služijo tudi sive eminence z levega političnega pola, kot sta rdeči direktor Herman Riglenik in hišni odvetnik države Uroš Ilić. Ministrici Andreji Katič se 5 milijonov evrov vrženih stran za najemnine vseeno zdi bolj racionalno in gospodarno, kot če bi za enak denar obnovili stavbo na Litijski 51.

Preberi več

Naroči se na naše e‑novice

Zahvaljujemo se vam za prijavo.

Na vaš e-naslov boste prejeli potrditveno sporočilo.

Prišlo je do napake. Preverite podatke v obrazcu in poskusite ponovno.

Teme