14. 1. 2025
Usklajevanje družinskega in poklicnega življenja, zmanjševanje stresa, večja motivacija in prihranek časa. To so glavni razlogi za delo od doma do tri dni na teden. Izvedeli boste, na katerih ministrstvih imajo največ privilegijev. Preverili smo tudi, ali kdo in na kakšen način preverja delo iz domačega fotelja? Morajo uslužbenci oddajati poročila? Pa tudi, kako najeti odvetniki služijo z vlado, čeprav imajo vsa ministrstva zaposlene svoje pravnike.
Pisarna ali domača dnevna soba? Ne samo pravica do odklopa in po novem višje plače, državnim uradnikom gre na roko tudi pravica do dela od doma po hibridnem modelu, ki ga je takoj po volitvah vpeljala Golobova vlada. Gre za način 1 + 2 + 2, kar pomeni, da javni uslužbenec en dan dela od doma, dva dni je v službi, dva dni pa je doma/v službi. Ta zaposlenim na ministrstvih omogoča delo od doma do tri dni na teden, po dogovoru tudi več.
Zaposleni na ministrstvih (skupaj jih je okoli 5.200), so v znatno boljšem položaju kot ostali javni uslužbenci, ki delajo v zdravstvu, šolstvu, policiji. Povečini so to pisarniški delavci, medtem ko ugodnost dela od doma ne pride v poštev za zdravnike, medicinske tehnike, bolničarje, učitelje, hišnike, čistilke, zaposlene v domovih za ostarele, vzgojiteljice, kuharice, policiste, paznike v zaporih in druge profile, katerih prisotnost je nujna na delovnem mestu. Njihove plače pa so večinoma nižje od plač državnih uradnikov, delo pa fizično zahtevnejše.
Nadrejeni od zaposlenih na ministrstvih ne ocenjujejo dela, ki ga uslužbenci opravijo od doma. Poročila o delu tudi niso povsod obvezna. Delovni prostori na ministrstvih so večino tedna nezasedeni, ponekod so prazne cele pisarne. Zasedenost prostorov je po naših izračunih celo manjša od 30 %. To odpira vprašanja o stroškovni učinkovitosti vzdrževanja teh prostorov, položnic za elektriko in ogrevanje. Na podlagi Pravilnika o občasnem opravljanju dela na domu uslužbenci prejmejo nadomestilo v višini 2 € na dan za uporabo lastnih sredstev (prostor, elektrika, komunikacijske povezave ipd.).
Pred kratkim smo pod drobnogled vzeli dodatke za povečan obseg dela javnih uslužbencev v kabinetih ministrstev, direktorjev direktoratov in v kabinetu predsednika Roberta Goloba, ki so nagrade – šlo je za več kot 1,5 milijona evrov bruto v letu dni - prejemali tudi za opravljanje bizarnih nalog, kot je obnova kuhinje, pošiljanje opomnikov ministru, dekoriranje prostora, sodelovanje na sestankih in razdeljevanje računalnikov, ki so še vedno v skladišču. Skratka, izplačali so jim dodatke za naloge, ki bi morale biti običajen del delovnega procesa državnih uradnikov in javnih uslužbencev. Vseh uslužbencev na ministrstvu nismo preverjali, ker gre za prevelik obseg več tisoč zaposlenih. Gre pa za uslužbence, ki se jim bodo plače z novo plačno reformo povečale za več sto evrov, medtem ko pokojnine in plače podcenjenih poklicev (bolničarji in negovalci v domovih za starejše, vzgojitelji, hišniki, čistilke ipd.) ostajajo še naprej nizke in brez ekscesnih dodatkov.
Podatki iz raziskave:
Ministrstvo za finance (Klemen Boštjančič)
Delo od doma: 267 uslužbencev (več kot 2/3) od 424, v večji meri v razponu od 1 do 3 dni, novembra je delo od doma več kot 10 dni na mesec opravljalo 75 uslužbencev.
Razlogi: Varovanje okolja z zmanjšanjem emisij, prihranek časa, manj stresa, manj bolniških odsotnosti, lažje usklajevanje zasebnega in službenega življenja, večja motivacija. Posebnih poizvedb, zakaj javni uslužbenci opravljajo delo od doma, na MF ne izvajajo.
Delovni prostori: Lastne pisarne, ki so med delom od doma prazne.
Največ dela od doma: Direktorat za javno premoženje in Direktorat za zakladništvo. Pisarniško delo.
Poročilo o delu: Vodji poročajo o opravljenih nalogah na predpisanem obrazcu.
Pravni outsourcing: Skupna vrednost pogodb za zunanje pravne storitve od leta 2023 znaša 856.182,80 €.
Za storitve pravnega svetovanja v zvezi z zadolževanjem za financiranje državnega proračuna, upravljanje državnega dolga in intervencij na trgu lastniških vrednostnih papirjev so s tujim partnerjem Linklaters LLP sklenili pravni posel s pogodbeno vrednostjo 600.000,00 €.
Več pravnih storitev so izvedli tudi domači odvetniki, predvsem Rojs, Peljhan, Prelesnik, ki so pripravili tudi pravno mnenje o prenosu dopolnilnega zdravstvenega zavarovanja iz družbe Vzajemna na ZZZS in statusnem preoblikovanju Vzajemne (slabih 78.000 €), in Mitja Vidmar za svetovanje na področju državnega proračuna, upravljanja dolga in finančnih instrumentov, povezanih z ZJF (122.000 €).
Število pravnikov na ministrstvu: 4 v Službi za pravne zadeve.
Ministrstvo za infrastrukturo (mag. Alenka Bratušek)
Delo od doma: 110 uslužbencev (novembra 142 zaposlenih). Nihče ne dela od doma več kot deset dni/mesec.
V praksi delo na domu opravljajo zaposleni v približno enaki meri, razen v posebnih okoliščinah dela na domu ne opravljajo: uradniki na položaju, tajnice, glavna pisarna in zaposleni v Službi za splošne zadeve in informatiko in v Službi za kadrovske zadeve.
Razlogi: Prilagoditev hibridnemu modelu 1 + 2 + 2.
Delovni prostori: Večinoma nezasedeni.
Poročilo o delu: Da.
Pravni outsourcing: Izjemoma, za specifične primere, kadar zaradi zavarovanja interesov Republike Slovenije ocenijo, da je smotrno pridobiti še svetovanje strokovnjaka s posebnega pravnega področja oz. svetovanje v najzahtevnejših pravnih vprašanjih v zadevah z zelo kompleksno pravno problematiko, kjer lahko obstaja povečana nevarnost za pravne spore.
Skupna vrednost vseh pravnih pogodb znaša 236.214,69 EUR. Za tri pravne storitve je Inštitut za javno upravo pri Pravni fakulteti (Rajko Pirnat) prejel 109.678 EUR.
Število pravnikov: 26
Ministrstvo za delo (Luka Mesec)
Delo od doma: 240 uslužbencev (novembra 281 zaposlenih). Trenutno pa delo na domu v večjem obsegu (na podlagi izjeme) opravlja 10 javnih uslužbencev.
Razlogi: Lažje usklajevanje zasebnega in poklicnega življenja.
Delovni prostori: Lastni prostori, v času dela od doma so nezasedeni.
Poročilo o delu: Ne zahtevajo. Imajo pa vodje notranjih organizacijskih enot možnost zahtevati poročilo za svojo evidenco.
Ministrstvo za pravosodje (Andreja Katič)
Delo od doma: 163 uslužbencev (novembra 215 zaposlenih), več kot 10 dni od doma delajo 4.
Razlogi: Zaposleni ni dolžan navajati razlogov.
Delovni prostori: Prazni.
Poročilo o delu: Da. Za opravljeno delo na domu sta odgovorna javni uslužbenec in neposredni vodja, ki prejme poročilo javnega uslužbenca.
Pravni outsourcing: Ne izvajajo.
Ministrstvo za gospodarstvo (Matjaž Han)
Delo od doma: 254 uslužbencev (novembra 276 zaposlenih), maksimalno 2 dni/teden.
Razlogi: Usklajevanje poklicnega in družinskega življenja.
Delovni prostori: Prazni.
Poročilo o delu: Zaposleni, ki opravlja delo od doma na zahtevo neposredno nadrejenega dnevno ali tedensko poroča o opravljenem delu na domu. Način poročanja določi neposredno nadrejeni.
Pravni outsourcing: 13.144 EUR za pravna mnenja.
Število pravnikov: 49 zaposlenih, ki imajo pridobljeno pravno izobrazbo.
Ministrstvo za kmetijstvo (Mateja Čalušić)
Delo od doma: Možnost za vse uslužbence do 10 dni, novembra je bilo zaposlenih 278 uslužbencev, 25 jih je novembra delalo več kot 10 dni. Hibridni model (1+2+2).
Razlogi: Niso potrebni, odvisno od potreb delovnega procesa.
Delovni prostori: Če se le da je delo od doma organizirano na način, da je v pisarni prisoten vsaj en uslužbenec.
Največ dela od doma: Služba za upravno-pravne zadeve (165 dni, 16 zaposlenih), Sektor za strukturno politiko in razvoj podeželja (73 dni, 15 zaposlenih), Sektor za urejanje kmetijskega prostora (57 dni, 19 zaposlenih). Podatki so za lanski november.
Poročilo o delu: Obvezno.
Pravni outsourcing: Ne.
Ministrstvo za digitalno preobrazbo (Ksenija Klampfer)
Delo od doma: Dovoljena 2 dni/teden in dodatno 12 dni/leto. V izjemnih primerih, kot je na primer specifično zdravstveno stanje (ob predložitvi zdravniškega potrdila), lahko uslužbenci za krajša časovna obdobja pridobijo možnost večjega števila dni dela na domu. Na ministrstvu je bilo novembra zaposlenih 259 ljudi.
Poročilo o delu: Tedensko poročilo o opravljenem delu.
Pravni outsourcing: V mandatu aktualne vlade so sklenili 2 pogodbi za 25.315 EUR.
Število pravnikov: V Službi za pravne in zakonodajne zadeve je zaposlenih šest pravnikov, od katerih se samo dva ukvarjata s področjem zakonodaje.
Ministrstvo za naravne vire in prostor (Jože Novak)
Delo od doma: Približno 207 uslužbencev ali 2/3 zaposlenih (novembra 2024 je bilo zaposlenih 276 uslužbencev) dela od doma, več kot 10 dni na mesec pa 23 uslužbencev.
Razlogi: Lažje usklajevanje poklicnega in zasebnega življenja in zmanjšanje okoljskega odtisa.
Poročilo o delu: Ga ne zahtevajo.
Delovni prostori: Večinoma delijo pisarne, zato te med odsotnostjo posameznih uslužbencev niso čisto prazne, so pa nezasedeni njihovi prostori.
Pravni outsourcing: V mandatu aktualne vlade so sklenili 6 pogodb za skupaj 155.160 EUR. Najvišji prejemek je dobila Odvetniška družba Debevec & Jan, ki je za tri različna dela (2023–2024) prejela skupaj 125.172 EUR. Najvišji posamezni znesek je 48.312 EUR za pravno preveritev modela povezovanja prostorskega in razvojnega načrtovanja na regionalni ravni.
Število pravnikov: 50
Ministrstvo za kohezijo in regionalni razvoj (dr. Aleksander Jevšek)
Delo od doma: Od 243 javnih uslužbencev jih ima 194 soglasje za delo od doma, več kot 10 dni od doma pa dela 11 uslužbencev, pretežno iz zdravstvenih razlogov.
Razlogi: Zdravstveni in osebni, usklajevanje poklicnega in zasebnega življenja.
Delovni prostori: Lastni prostori, ki so med delom od doma prazni.
Poročilo o delu: Tedensko poročilo, ki obsega opis opravljenih nalog po dnevih ter dnevno evidenco delovnega časa (pričetek in konec opravljanja dela, čas koriščenja odmora ali drugih odsotnosti), ki ga je potrebno posredovati v podpis neposredno nadrejenemu vodji do konca delovnega dne v petek za tekoči teden. Neposredno nadrejeni vodja preveri, oceni in s podpisom poročila potrdi, da so bile določene naloge opravljene v določenem času.
Pravni outsourcing: 10.861 EUR za projekte v zvezi z javnim naročanjem, prekinitvijo pogodb o zaposlitvi in pripravo strokovnih podlag za zakon o prestrukturiranju SAŠA regije.
Število pravnikov na ministrstvu: 24
Ministrstvo za vzgojo in izobraževanje (dr. Vinko Logaj)
Delo od doma: 245 uslužbencev (novembra je bilo zaposlenih 251), do 3 dni na teden.
Razlogi: Usmerjanje poklicnega in zasebnega življenja.
Poročilo o delu: Poročilo na predpisanem obrazcu do konca delovnega tedna za tekoči teden. V primerih, ko se presodi, da javni uslužbenec dela na domu ne opravlja skladno z navodili nadrejenega ali da je zaradi nemotenega in učinkovitega izvajanja delovnega procesa potrebna njegova prisotnost na delovnem mestu, skladno s pravilnikom javni uslužbenec preneha opravljati delo na domu.
Delovni prostori: Večinoma delijo pisarne, zato te med odsotnostjo uslužbencev niso čisto prazne, so pa nezasedeni njihovi prostori.
Pravni outsourcing: Ne.
Ministrstvo za notranje zadeve (Boštjan Poklukar)
Delo od doma: 295 od skupno 634 uslužbencev.
Delo na domu se ne more opravljati med opravljanjem pripravništva, med poskusno dobo, kadar gre za dela, ki zahtevajo obvezno stalno prisotnost na delovnem mestu, kadar je delo povezano z obravnavo tajnih podatkov in če bi bila zaradi dela na domu ovirana organizacija dela v posamezni notranji organizacijski enoti.
Razlogi: Usklajevanje poklicnega in zasebnega življenja, izjemne okoliščine, višja sila.
Največ dela od doma: V sekretariatu: 135 od 238 javnih uslužbencev, kar je slabih 57 odstotkov vseh.
Služba za evropske zadeve in mednarodno sodelovanje: 18 od 19 uslužbencev. Direktorat za policijo in druge varnostne naloge: 38 od 52 uslužbencev, kar je 73 odstotkov vseh.
Delovni prostori: Javni uslužbenci, ki v večjem obsegu opravljajo delo na domu, si delijo pisarno, njihovi prostori so med odsotnostjo prazni.
Poročilo o delu: Javni uslužbenec je tedensko poročilo dolžan v elektronski obliki posredovati svojemu neposredno nadrejenemu.
Pravni outsourcing: Ne.
Urad vlade za komuniciranje
Delo od doma: Pravico do dela od doma imajo vsi zaposleni, razen dveh uslužbencev, ki svoje delo zaradi narave dela lahko opravljata samo na sedežu urada. Uslužbenci lahko delajo od doma do 3 dni tedensko, kar predstavlja do 12 dni mesečno. Priporočeno je delo na domu.
Razlogi: Lažje usklajevanje poklicnega in zasebnega življenja.
Delovni prostori: Prazni
Poročilo o delu: Da.
Pravni outsourcing: Ne.
Kabinet predsednika vlade (dr. Robert Golob)
Delo od doma: Možnost dela od doma imajo vsi zaposleni v KPV, vendar pa zaradi narave dela, ki je prilagojeno obveznostim predsednika vlade, delo od doma ni prevladujoča oblika dela. V obliki celodnevne odsotnosti se delo od doma praviloma opravlja v obsegu enega dneva na teden, izjemoma pa se lahko javnemu uslužbencu po dogovoru s predstojnikom odobri večji tedenski obseg opravljanja dela od doma.
Razlogi: Osebne okoliščine in oddaljenost od delovnega mesta.
Poročilo o delu: Obsega evidenco opravljenih nalog in evidenco o izrabi delovnega časa.
Pravni outsourcing: Ne.
Urad za Slovence v zamejstvu in po svetu (Matej Arčon)
Delo od doma: 16 uslužbencev, praviloma največ 2 dni/teden. Izjemoma je bil večji obseg dela od doma omogočen zaradi izvajanja večjih vzdrževalnih in investicijskih del na sedežu Urada, ko delo v prostorih Urada zaradi omogočanja izvajanja del, kot tudi zaradi hrupa in prahu ni bilo možno oziroma ne bi bilo varno, vendar je šlo v tem primeru za izjemno okoliščino in izrecno omejen čas.
Razlogi: Usklajevanje poklicnega in osebnega življenja.
Delovni prostori: Pisarne si delijo z drugimi uslužbenci.
Poročilo o delu: Da.
Ministrstvo za solidarno prihodnost (Simon Maljevac)
Delo od doma: 75 uslužbencev (novembra 97 zaposlenih), več kot 10 dni jih dela 15.
Razlogi: Usklajevanje osebnega in poslovnega življenja.
Delovni prostori: Nezasedeni.
Največ dela od doma: Javni uslužbenci Sektorja za upravljanje izvajalskih organizacij v Direktoratu za starejše, dolgotrajno oskrbo in deinstitucionalizacijo.
Poročilo o delu: Ne.
Pravni outsourcing: Pogodba za 68.000 EUR z Odvetniško družbo Rojs, Peljhan, Prelesnik & partnerji o. p. Odvetniška družba nudi pravno pomoč pri pripravi osnutka predloga zakona, s katerim bodo uredili področje financiranja gradnje javnih najemnih stanovanj in pripravili strokovne in pravne podlage za ureditev področja financiranja gradnje javnih najemnih stanovanj.
Število pravnikov: 2
Ministrstvo za javno upravo (mag. Franc Props)
Delo od doma: 259 uslužbencev (novembra zaposlenih 310), največ tri dni na teden. V primeru posebnih okoliščin aneks za več kot 3 dni tedensko; trenutno ga ima 10 javnih uslužbencev ministrstva.
Omejitev dela od doma velja za generalne direktorje in generalnega sekretarja ter njihove namestnike in vodje drugih notranje organizacijskih enot, ki lahko le izjemoma opravljajo delo na domu in to največ en dan v tednu.
Razlogi: Prihranki, stres, usklajevanje zasebnega in poklicnega življenja, manjši ogljični odtis, razbremenitev prometne infrastrukture, zdravstveni razlogi. Zaradi dela na domu so za ministrstvo nižji stroški za povračilo stroškov prevoza na delo in z dela.
Delovni prostori: Pisarne si delijo, njihova delovna mesta pa so prazna.
Poročilo o delu: Načeloma ne. Le na izrecno zahtevo nadrejenega.
Pravni outsourcing: Ne izvajajo.
Ministrstvo za obrambo (mag. Borut Sajovic)
Delo od doma: Upravni del: 342 zaposlenih (25 % vseh). Slovenska vojska: 59 pripadnikov (0,9 % vseh) – gre za pripadnike, ki opravljajo kadrovske, pravne, prevajalske in podobne naloge. Največ tri dni na teden.
Razlogi: Javnemu uslužbencu se iz utemeljenih razlogov izjemoma lahko odobri opravljanje dela na domu več kot tri dni na teden. Izjemne okoliščine so zdravstvene omejitve in skrb za družinskega člana. V upravnem delu ministrstva ima sklep 24 zaposlenih, v Slovenski vojski pa 10 zaposlenih.
Delovni prostori: Prazni.
Največ dela od doma:
Sekretariat generalnega sekretarja: 128 zaposlenih (14 % ožjega ministrstva).
IRSVNDN: 76 % zaposlenih.
IRSU: 59 % zaposlenih.
Slovenska vojska: 0,9 % pripadnikov.
Poročilo o delu: Po presoji nadrejenega.
Pravni outsourcing: Ne.
Ministrstvo za zdravje (dr. Valentina Prevolnik Rupel)
Delo od doma: 185 javnih uslužbencev (novembra 202 zaposlena). Določbo za več kot 10 dni ima ena uslužbenka (podatki za december lani).
Razlogi: Lažje usklajevanje službenih in družinskih obveznosti, večje oddaljenosti kraja stalnega bivališča od naslova delodajalca ter večja zbranost in lažja organizacija dela zaradi manj motečih dejavnikov.
Delovni prostori: Pisarne si delijo s sodelavci, med delom od doma so prazni.
Poročilo o delu: Pravilnik določa obveznost priprave poročila o opravljanem delu.
Pravni outsourcing: Da, v naslednjih primerih:
- Pravno svetovanje v postopkih pred Evropsko komisijo in Sodiščem Evropske unije z delovnega področja MZ.
- Strokovna pravna pomoč pri posameznih specifičnih pravnih vprašanjih pri sprejemanju zakonodaje z delovnega področja MZ
- Pravno svetovanje na področju javnih naročil za potrebe projektov, sofinanciranih iz Načrta za okrevanje in odpornost na področju digitalizacije zdravstva.
Za zunanje izvajalce, s katerimi so bile pravne podlage sklenjene oziroma podpisane po 1. juniju 2022, je Ministrstvo za zdravje izplačalo 510.366,28 EUR.
Število pravnikov: 44 javnih uslužbencev s pravno izobrazbo.
Ministrstvo za visoko šolstvo, znanost in inovacije (dr. Igor Papič)
Delo od doma: 140 javnih uslužbencev ima aneks za delo od doma do 10 dni na mesec; 6 javnih uslužbencev ima sklenjen aneks o opravljanju dela na domu za več kot tri dni na teden.
Razlogi: Zdravstveni razlogi, če razdalja od kraja, iz katerega se javni uslužbenec dejansko vozi na delo in z dela, znaša več kot 100 kilometrov in je takšna organizacija dela glede na okoliščine delodajalca ter upoštevaje naravo dela smiselna, racionalna in ekonomsko upravičljiva.
Poročilo o delu: Tedenska poročila.
Pravni outsourcing: Da. Za storitve pravnega svetovanje na področju delovnega prava, vključno s pravom na področju javnih uslužbencev, civilnega oz. pogodbenega in nepremičninskega prava ter prava javne uprave in upravnega prava. Od 24. 1. 2023 (ustanovitev MVZI) je bilo za pravne storitve izplačanih 7.072 evrov.
Število pravnikov: 16 (od tega ena dolgotrajna odsotnost).
Ministrstvo za okolje, podnebje in energijo (mag. Bojan Kumer)
Delo od doma: Novembra 2024 je delo od doma enkrat do dvakrat tedensko opravljalo 231 zaposlenih (276 zaposlenih). Soglasje za opravljanje dela od doma več kot 10 dni na mesec ima 36 zaposlenih. Posebno soglasje za delo od doma nad 10 dni na mesec imajo načeloma zaposleni s posebnimi osebnimi okoliščinami. Kabinet ministra dela od doma ne dopušča.
Razlogi: Politika trajnostnega razvoja in skrbi za okolje. Zmanjševanje prometnih zastojev in razbremenitev javne infrastrukture.
Delovni prostori: V MOPE so razvili posebno aplikacijo za rezervacijo delovnih mest, ki jo trenutno uporablja več sodelavcev. Za rezervacijo je na voljo 30 delovnih mest. Zaposleni, ki delajo od doma, se izmenjujejo na način, da dva javna uslužbenca ob različnih dneh sedita za isto mizo.
Poročilo o delu: Neposredno nadrejeni lahko od javnega uslužbenca kadarkoli zahteva pisno ali ustno poročilo o delu na domu.
Pravni outsourcing: Izjemoma. V letu 2024 so za pravne storitve plačali 52.429,26 EUR.
Ministrstvo za zunanje zadeve (Tanja Fajon)
Delo od doma: Občasno približno 200 od 743 uslužbencev. Uslužbenci praviloma delajo od doma enkrat tedensko. Več kot 10 dni mesečno dela od doma 20 uslužbencev.
Razlogi: Posebne zdravstvene ovire.
Delovni prostori: Prazni.
Poročilo o delu: Da.
Pravni outsourcing: Večinoma za področje mednarodnega prava, predvsem mejnega vprašanja s Hrvaško. Skupna vrednost realizirane uporabe zunanjih svetovalcev za pravne storitve je v času mandata trenutne vlade 178.858,30 evrov. Med drugim gre za pogodbe za pravno pomoč pri sodelovanju Slovenije v postopku tožbe slovenskih ribičev zoper Hrvaško na ESČP, za svetovanje na področju mednarodnega prava morja in pomorskega prava, svetovanje in pravno pomoč glede drugih postopkov pred mednarodnimi telesi za mirno rešitev sporov, in sicer v intervenciji Republike Slovenije pred Meddržavnim sodiščem v Haagu v primeru tožbe Ukrajine proti Ruski federaciji glede uporabe Konvencije o preprečevanju in kaznovanju zločina genocida ter v dveh svetovalnih mnenjih Meddržavnega sodišča, in sicer v primeru odgovornosti Izraela kot države okupatorke na zasedenem palestinskem ozemlju in v primeru odgovornosti držav za podnebne spremembe.
Število pravnikov: 17.
Ministrstvo za kulturo (Asta Vrečko)
Delo od doma: Največ tri delovne dni na teden, pri čemer se dela na domu ne more opravljati ob ponedeljkih. Izjemoma lahko javni uslužbenec opravlja delo na domu več kot tri delovne dni na teden na podlagi utemeljenih razlogov v primeru obstoja posebnih okoliščin (npr. začasno zdravstveno stanje, geografska oddaljenost bivališča javnega uslužbenca) ali drugih prehodnih okoliščin, ko bi delo na domu javnemu uslužbencu olajšalo usklajevanje zasebnega življenja in službe (npr. vsakodnevne terapije, obiski zdravnika, skrb za ožjega družinskega člana, skupno gospodinjstvo z osebo, s potrjeno okužbo SARS-CoV-2). Novembra je bilo zaposlenih 165 uslužbencev.
Razlogi: Zmanjšanje onesnaževanja okolja in obremenjenosti kritične prometne infrastrukture, digitalizacija, večja fleksibilnosti in lažja organizacija dela ob izrednih dogodkih, lažje usklajevanje poklicnega in zasebnega življenja, motivacija javnih uslužbencev.
Delovni prostori: Prazni.
Poročilo o delu: Na zahtevo vodje.
Pravni outsourcing: Niso poslali podatka kljub zakonsko pretečenemu roko za odgovor.
Število pravnikov: Niso poslali podatka.
Politika dela je javnim uslužbencem tudi bolj naklonjena kot tistim v zasebnem sektorju. Ne samo, da imajo javni uslužbenci pogosto boljše pravice in ugodnosti, ki vključujejo stabilnost zaposlitve, pokojninsko varnost, bolniške odsotnosti, dolgoročne zdravstvene ugodnosti in pogosto večjo zaščito pred odpovedmi, javne ustanove imajo pogosto tudi bolj ohlapne in milejše delovne pogoje, kot obstajajo v gospodarstvu.