11. 12. 2023

Milijoni iz državnega DRI za izbrano avtohišo

Avtomobili

Državni DRI ima v svoji avtomobilski floti več kot 200 vozil, 110 jih tudi zasebno vozijo direktorji, vodje in drugi zaposleni. / m24

Skoraj devet milijonov je DRI že dal za službene avte, ki jih tudi zasebno vozi 110 zaposlenih. Več kot 100 tisočakov je šlo na račun turistični agenciji. Direktorju Juriju Kaču so ob močnem političnem zaledju potrdili že tretji mandat.

8 milijonov 920.054 evrov za nakup in najem avtomobilov znamk Volkswagen, Škoda, Toyota in Cupra - toliko je za pločevino v manj kot devetih letih odštel državni DRI, to je Družba za razvoj infrastrukture, ki je pravno sicer organizirana kot družba z omejeno odgovornostjo, je pa v stoodstotnem lastništvu Republike Slovenije. Gre za podjetje, ki mu pravijo državni inženirski velikan, samo od infrastrukturnega ministrstva pa je v zadnjih štirih letih prejel za več kot 100 milijonov nakazil, zato smo preverili, za kaj vse podjetje porablja javni denar.

Ekskluzivnih osem milijonov Porscheju

110 direktorjev, vodij in drugih zaposlenih uporablja službeni avtomobil tudi zasebno. DRI je glede nakupa službenih avtov med večjimi proračunskimi porabniki. Zapisano čez palec pa službeni avto vozi skoraj vsak drugi delavec v podjetju. Na DRI je trenutno 491 zaposlenih, družba pa je lastnica ali najemnica 239 vozil! Seveda moramo ta podatek interpretirati tudi v kontekstu gospodarske dejavnosti, ki jo DRI opravlja. »Glede na naravo dela – svetovalne in inženirske storitve pri investicijskih projektih – predstavljajo avtomobili poleg računalnikov in mobilnih telefonov najosnovnejše delovno sredstvo. Naloge opravljamo na območju celotnega 6000 kilometrov dolgega državnega cestnega omrežja ter na različnih in razpršenih lokacijah celotnega avtocestnega in železniškega omrežja,« so zapisali v državnem velikanu in poudarili, da se »delavci, ki jim je službeni avtomobil dodeljen tudi v zasebno rabo, na gradbišče odpeljejo direktno od doma in ne prihajajo v prostore družbe, ki so tako v Ljubljani kot v Mariboru v središču mesta, po službeni avtomobil, s čimer predvsem v času prometnih konic izgubljajo veliko časa.« Zaradi voznega parka DRI pa si lahko manejo roke v slovenskem avtomobilskem uvozniku Porsche Slovenija. Le pičlih 300 evrov manj kot osem milijonov so zaslužili pri poslu z avtomobili, Toyota dobrih 900 tisočakov, Avtohiša Snoj pa 405 tisoč, razkriva državni Erar.

Več kot sto tisočakov turistični agenciji

131.116 evrov je DRI v zadnjih osmih letih plačal za storitve turistični agenciji Interconti, d. o. o., ki med svojimi produkti ponuja predvsem petična potovanja; denimo v Šri Lanko s pomlajevalnim programom ayurveda, New York, Namibijo, na Maldive, veliki safari po Keniji, turo po Vietnamu, Iranu in veliko Japonsko avanturo, če jih izpostavimo le nekaj. Cene potovanj se seveda ustavijo pri nekaj tisočakih. Erar beleži, da so letos v DRI potovalni agenciji nakazali 700 evrov, vendar pa leta še ni konec. Lani so koristili njihove storitve v višini 4700 evrov, bolj avanturistično so bili razpoloženi v predkoronskem obdobju, ko so leta 2019 odšteli skoraj 20 tisočakov leta 2015 pa je račun agencije znašal kar dobrih 38 tisoč evrov. Takrat »se je službenih poti udeležilo 77 zaposlenih, od tega 51 v okviru strokovne ekskurzije v Srbijo.« Na DRI so nam še povedali, da imajo njihovi zaposleni ogromno poslovnih poti v Bruselj, so člani različnih združenj ali srečanj, udeležujejo se strokovnih konferenc, med projekti je bil tudi Expo v Dubaju, leta 2020.« V letu 2020 zaradi razglasitve epidemije in izrednih razmer službenih potovanj skoraj ni bilo, zato so se ti stroški v primerjavi s preteklim obdobjem močno znižali. Pavšalno rečeno, so plačila v največji meri šla za letalske karte in hotelske nastanitve, zanikali pa so kakršne koli turistične aranžmaje. Na službene poti je potovalo okoli 110 zaposlenih, nobene od omenjenih pa se ni udeležil generalni direktor.

Leta 2013 sporen za KPK, letos že tretjič potrjen za direktorja

Generalni direktor DRI je Jurij Kač velja za sivo eminenco odločanja na področju infrastrukturne razvojne politike v državi.

Jurij Kač, generalni direktor DRI upravljanje investicij
DRI
Na čelu DRI je nastopil že tretji petletni mandat, ob podpori političnih botrov pa na vrhu državnega inženirja mirno krmari že enajsto leto: odneslo ga nit niti za protikorupcijsko komisijo sporno lansiranje na vodstveno funkcijo. Direktorski stolčki v DRI, kot lahko beremo v različnih medijih za desetletje nazaj, se ves čas na udaru političnih vplivov vsake oblasti, ki je v državno gospodarsko družbo nastavljala svoje simpatizerje neposredno iz vladnih kabinetov, kot denimo predhodna člana poslovodstva Tadeja Vebra in Emanuela Čerčka, ki sta prišla iz neposrednega vpliva Janševega ministra za kohezijo Zvonka Černača. Prvi je odletel sam, potem ko je družba njegovih opitih prijateljev v Planici pred televizijskimi kamerami opolzko nagovarjala in nadlegovala novinarko, Čerčka so zamenjali Golobovi.

Jurij Kač je lani na funkciji direktorja prejel 159.371 evrov bruto ali 75.960 evrov neto plače. V desetih letih poldrugi milijon. »Trenutno delam v tretjem mandatu, ki poteče 14. septembra 2028,« je zapisal v sms sporočilu in nas za vsa dodatna vprašanja usmeril na piar službo. Direktorju Kaču pripada tudi vozilo znamke Škoda, letnik 2020, v vrednosti 35.905 evrov, članu poslovodstva Mitju Brezniku pa leto dni stara Toyota v vrednosti 27.190 evrov. Če njuna avtomobila primerjamo z najnovejšim nakupom direktorja UKC Ljubljana Marka Juga, ki si je omislil električno škodo enyaq za 50 tisočakov, in to ob vsakodnevnem poglabljanju milijonske finančne luknje v naši največji bolnišnici, sta bila pri izbiri vozil preudarnejša. Tudi pri plačilu gostinskih storitev s poslovnimi karticami poslovodstvo do konca oktobra ni zapravilo več kot 1230 evrov. Po veliki blamaži leta 2018, ko naj bi fantje z DRI v elitni ljubljanski restavraciji porabili 14.000 evrov, kot so takrat poročali v oddaji 24ur.

Država Porscheju dala že 130 milijonov

In kdo je največji dobavitelj vozil državnemu DRI? Pogodbe imajo sklenjene s Porsche Slovenija, Porsche Interauto in Porsche Leasing, so zapisali v podjetju. Porsche je tudi sicer glavni dobavitelj in serviser njihovih vozil. Na portalu javnih naročil lahko preberemo, da je DRI pred štirimi leti, konec decembra 2019, s Porsche Interauto sklenil tudi petletno pogodbo o servisiranju, vzdrževanju in popravilu poškodovanih vozil na območju Ljubljane in Maribora za približno 450 tisočakov. Na enega od javnih naročil, konkretno za območje Maribora, so se sicer prijavili še trije servisi in avtohiše iz Ljubljane in njene okolice, vsi z nekaj tisočakov nižjo ponudbo od ljubljanskega avtomobilskega giganta, a so bili izločeni zaradi nedopustnosti ponudbe ali finančnih izključitvenih razlogov. Ker se je vozni park 174 vozil iz leta 2019 do konca 2022 povečal že na 223, so pred pol leta podpisali še aneks za servisiranje v znesku 109.240 evrov. Kot pojasnjujejo na DRI, so letos sicer sklenili dva aneksa, in sicer za 55 tisočakov s Porsche Interauto do decembra 2024 ter družbo Avto Snoj za 17.150 evrov za obdobje 36 mesecev. Ob tem ni zanemarljiv podatek, da je uvoznik Porsche ne samo pri poslih z DRI ampak tudi pri dobavljanju avtov državi nedvomni zmagovalec - v zadnjih 20 letih je iz državnega proračuna dobil že dobrih 46 milijonov evrov, Porsche Leasing 55 milijonov, Porsche Interauto pa še 36 milijonov.

Politični vplivi Alenke Bratušek

DRI oziroma njegovo poslovodstvo v gradbeniških krogih šteje za najmočnejši, če ne že kar najbolj vplivni center odločanja tako pri projektih in financiranju kot pri nastavljanju kadrov. Družba ima nadzor nad vsemi večjimi projekti v državi, med drugim so pod Kačevo streho tudi milijardni projekt drugi tir pa Karavanke in cestna ter avtocestna infrastruktura, krepijo investicije v zdravstvu, projekte na področju vodarstva, upravljajo tudi z mariborskim letališčem Edvarda Rusjana, za katerega država po debaklu s kitajskim partnerjem ne ve prav dobro, kaj bi z njim. DRI ima status in house državne inženirske službe, kar pomeni, da od državnih naročnikov dobiva posle brez javnega naročila, zadnja leta spada pod okrilje ministrstva za infrastrukturo, torej ministrice Alenke Bratušek.

Tudi pod Golobovo vlado je bil direktor Jurij Kač brez pretresov potrjen za nov mandat.
M24/Marko Vavpotič
Jurij Kač je bil na vrh državnega inženirja imenovan leta 2013, ko je Alenka Bratušek s konstruktivno nezaupnico kot prva slovenska predsednica vlade skrajšala mandat vlade Janeza Janše. Njegovo imenovanje je zaradi »suma kršenja delovnopravne zakonodaje, suma dogovarjanja, klientelizma in korupcije pri izboru« v presojo vzel KPK in inšpektorat za delo. Z njegovim imenovanjem se je ukvarjala tudi policija. Kač, kot so takrat poročali mediji, naj »za zasedbo direktorskega stolčka ne bi bil dovolj izkušen. Že za mesto svetovalca na DRI ni bil med 21 uradno prijavljenimi kandidati, za zasedbo vodilnega položaja pa naj ne bi imel zahtevanih dveh let vodstvenih izkušenj, pri čemer so nekateri opozarjali, da je tudi toliko izkušenj za tako delo prenizko postavljen kriterij.« Čeprav je KPK ugotovil, da »uradne osebe v postopku njegovega imenovanja niso ravnale v skladu s pričakovano integriteto odgovornih oseb javnega sektorja«, pa se kaj več od grmenja brezzobega tigra, da so Kača izbrali prek vrste, ni zgodilo. SDH, pod katerega okrilje je tedaj sodil DRI, je menil, da s Kačevim imenovanjem ni nič narobe, pri tem pa ni nezanemarljivo, da ima vlogo skupščine SDH kar slovenska vlada – to pa je takrat zastopala prav Alenka Bratušek! O njenem političnem vplivu pri kadrovanju v državnih organih smo te dni sicer podrobneje pisali na našem portalu tudi v povezavi z vmešavanjem v izbiro direktorja letalske agencije in nastavljanje politično všečnega izbranca, pravnika Miha Schnabla v strokovni državni organ.

Nedotakljiv tudi po prihodu Golobove vlade

Alenka Bratušek je po letu dni vladanja vladno žezlo predala Miru Cerarju in postala infrastrukturna ministrica. Na tem mestu se je v medijih sicer veliko omenjalo tudi Kača, ker je zmagovalcu volitev Cerarju napisal program za infrastrukturo. Kač je vendarle ostal na čelu državnega inženirskega velikana in tam mirno oddelal dva mandata, zdaj je na začetku tretjega. Kačeva funkcija je tudi pod aktualnim ministrskim mandatom Bratuškove ostala nedotaknjena, čeprav je Golobova vlada konec leta rovarila po DRI. Poslovila sta se dva člana uprave, že omenjeni Emanuel Čerček in Gregor Majdič – oba je v DRI postavila Janševa vlada. A pozor, zamenjala sta ju nihče drug kot tesna sodelavka Bratuškove, nekdanja državna sekretarka na njenem ministrstvu in nekdanja članica njene stranke SAB Nina Mauhler, ter pravnik na DRI Mitja Breznik. Mauhlerjeva je bila nadzornica do konca februarja letos. Še eno sopotnico Bratuškove najdemo med nadzorniki DRI, to je Tanja Šarabon, ki je trenutno vršilka dolžnosti generalnega sekretarja ministrstva za infrastrukturo, leta 2013 pa je bila generalna sekretarka vlade Alenke Bratušek. Med nadzorniki pa je zanimiv še Bojan Tičar, a vprašanje, koliko časa še, saj ga je vlada prav na predlog Alenke Bratušek konec novembra razrešila z mesta direktorja Direkcije RS za infrastrukturo.

V pristojnosti DRI je tudi več kot milijardo težek projekt drugi tir.
Ponting
DRI je lansko leto sicer končal z dobičkom v višini 1,6 milijona evrov, svoje poslovanje pa so napram letu poprej izboljšali kar za deset odstotkov, zato ne čudi, da imajo po njem skomine politični apetiti vsakokratne oblasti.

Zadnja razkritja

19. 5. 2024

20240418_125151

Ugledni voditelj Deutsche Welle o dvigu skrajne desnice v Evropi

»Rastoča neenakost, dvig cen življenjskih potrebščin, vzpon nove generacije, ki misli, da bo revnejša od prejšnje ... Vse to so veliki izzivi, a zdi se, da jih evropski politiki ne rešujejo. Skrbi jih, da se bo na volitvah dobro odrezala skrajna desnica. Morda pa so ravno njihove politike in manko rezultatov krivi, da se ljudje obračajo k skrajni desnici.« Ugledni voditelj BBC in Deutsche Welle, 73-letni Tim Sebastian, ki je pred kamero gostil večino predsednikov držav in vlad sveta, je za preiskovalno.si spregovoril o evropskih volitvah. Kaj pričakuje od bodočih novih poslancev? Pionir prepoznavne pogovorne oddaje Hardtalk je spregovoril o korupciji in servilnosti do lobijev.

Preberi več

17. 5. 2024

kojima1

Kojima žali in ustrahuje z odvetnikom

Nekdanja dopisnica RTV Nina Kojima, ki je zadržala drago tehnično opremo RTV Slovenija, kar so na nacionalni televiziji potrdili za naš medij, nam je po objavi članka preko odvetnika poslala zahtevo za popravek. V njem pa so navedene neresnice.

Preberi več

16. 5. 2024

SODISCE4

Bogate nagrade za politične in gospodarske botre iz kroga SD

Lobiji v SD ščitijo najemodajalce, pravijo naši viri o izplačevanju visokih zneskov najemnim vplivnežem iz politike in gospodarstva, ki svoje prostore oddajajo za potrebe pravosodja. Med temi je prominenten član SD in kranjski župan Matjaž Rakovec. Z državo služijo tudi sive eminence z levega političnega pola, kot sta rdeči direktor Herman Riglenik in hišni odvetnik države Uroš Ilić. Ministrici Andreji Katič se 5 milijonov evrov vrženih stran za najemnine vseeno zdi bolj racionalno in gospodarno, kot če bi za enak denar obnovili stavbo na Litijski 51.

Preberi več

Naroči se na naše e‑novice

Zahvaljujemo se vam za prijavo.

Na vaš e-naslov boste prejeli potrditveno sporočilo.

Prišlo je do napake. Preverite podatke v obrazcu in poskusite ponovno.

Teme