25. 4. 2024
Ministrstvo za digitalno preobrazbo Emilije Stojmenove Duh se je odločilo za prodajo treh službenih vozil, za vse tri avtomobile skupaj pa je postavilo ceno 2000 evrov. Na preiskovalno.si smo sli po sledeh prodanih avtomobilov. Ugotovili smo, kje so pristala službena vozila ministrstva in za koliko jih prodaja nov lastnik, ki mu je ministrstvo omogočilo zaslužek.
Ministrstvo Emilije Stojmenove Duh je februarja letos prodajalo kar tri starejše avtomobile. Vozila znamke Renault, dva clia in en kangoo.
V dokumentu ministrstva Namera o sklenitvi neposredne pogodbe o prodaji je zapisano, da se vsa tri vozila »prodajajo skupaj in ne posamično, po načelu videno-kupljeno«. Izklicna cena za vsa tri vozila skupaj pa je bila zelo nizka -2000 evrov.
Ministrstvo je sicer še zapisalo, da bo avtomobile prodalo tistemu, ki bo ponudil najvišjo ponudbeno ceno za odkup vseh treh vozil skupaj. Dodali pa: »V primeru, da bo v roku prispelo več enakih najugodnejših ponudb, bo izbrana ponudba ponudnika, katerega ponudba je najprej prispela na naslov prodajalca.« Kupec je moral prevzeti tudi vse stroške, povezane s sklenitvijo neposredne pogodbe in s prenosom lastništva in poskrbeti za odvoz vozila.
To so podrobnejše karakteristike vozil:
Vrsta premičnine |
Delovna prostornina motorja |
Moč motorja |
Številka šasije |
Število prevoženih kilometrov |
Renault Clio, LJ Y8-14V, l. 2005 |
1149 cm3 |
55kw |
VF1BB2T0534693643 |
91.459 km (na dan 29. 1. 2024) |
Renault Clio, LJ B0-53X, l. 2003 |
1149 cm3 |
55kw |
VF1BB05CF28733868 |
80.588 km (na dan 29. 1. 2024) |
Renault Kangoo, LJ C4-63X, l. 2003 |
1598 cm3 |
70kw |
VF1KCOPAF28716872 |
95.422 km (na dan 29. 1. 2024) |
Vir: MDP
Posel se je preprodajalcu izplačal, zavaja pa s podatkom o lastništvu vozila
Na ministrstvu so se tako odločili tri avtomobile prodati po liniji najmanjšega truda, v paketu, pa še to za ceno, ki je milo rečeno, smešna. Izklicna cena paketa je bila vsekakor mamljiva za preprodajalce vozil, ki se ob takih ponudbah lahko zgolj nasmehnejo in že s preprosto matematično enačbo ugotovijo, da se jim nakup lahko večkratno obrestuje. In se je res?
Na preiskovalno. si smo šli po sledeh prodaje, saj nam ministrstvo na vprašanja ni odgovorilo. Oba clia sta pristala v podjetju Avtotransporti Kastelec, ki se ukvarja s transportom vozil, logističnimi storitvami, ekološko razgradnjo vozil in tudi prodajo rabljenih vozil. Clio, letnik 2005, se prodaja za 2900 evrov. Posebnost avta na bencinski pogon so športni sedeži. Cena je zadnja, prodajalec pa ponuja tudi možnost menjave vozila. Zavrača pa možnost prodaje po delih. Da gre za avto ministrstva za digitalno preobrazbo smo ugotovili na podlagi ujemajočih se številk šasije. Cena samo tega clia je za skoraj 1000 evrov višja od prodajne cene, ki jo je ministrstvo Emilije Stojmenove Duh določilo za vsa tri vozila skupaj! To pa še ni vse. Prodajalec vozilo prodaja kot prvi lastnik. Takole piše na spletni strani, kjer smo odkrili oglas: »Vozilo prvega lastnika, redno servisirano po programu z originalnimi nadomestnimi deli, kilometri so realni, zunanjost in notranjost vozila zelo ohranjeni.«
Kar pa je vsaj glede lastništva čisto zavajanje in prikrivanje resničnih dejstev, saj je bil avto vse do februarja v lasti MDP. Drži pa, da je avto zunaj in znotraj resnično dobro ohranjen, kar se je pri prodajalcu osebno prepričal naš snemalec Matej.
Enako velja za clio, letnik 2003. Tega Kastelec prodaja za 2700 evrov. Tudi pri tem vozilu zapiše, da je to zadnja cena in da gre za »vozilo prvega lastnika, redno servisirano po programu z originalnimi nadomestnimi deli, kilometri so realni, zunanjost in notranjost vozila zelo ohranjeni.« Tudi v tem primeru navedba o prvem lastniku ne drži!
Kje je končalo tretje vozilo, kangoo, nismo uspeli izvedeti, saj so nam v podjetju zatrdili, da tega avta nimajo v prodaji. Kar je nenavadno, saj je bil pogoj pri prodaji, da se vozila prodajo skupaj. Na spletu smo preverili še nekatere druge ponudbe za nakup primerljivih avtomobilov. Vozila s podobnimi karakteristikami in letniki izdelav, a z dvakrat več kilometri, dosegajo ceno od 1000 evrov naprej. Avtomobili ministrstva so imeli res malo kilometrov glede na letnik avtomobila. Razumljivo je, da vsak, ki prodaja vozilo, želi pri prodaji iztržiti čim več, vendar pa čudi odločitev ministrstva Stojmenove Duh, da je avtomobile nameravalo prodati po liniji najmanjšega odpora. Ne zavedajoč se, da gre v resnici za davkoplačevalski denar, s katerim bi morali ravnati vestno, gospodarno in preudarno. Zakaj so se na ministrstvu avtov poskusili znebiti pod ceno, še nismo izvedeli.
Je pa ministrica v svoji zgodovini na čelu digitalnega resorja že večkrat dokazala, da z davkoplačevalskim denarjem ne ravna v duhu dobrega gospodarja ter skrbnika javnih financ.
To smo na našem portalu, kjer sledimo potem javnega denarja, dokazali na podlagi porabe njene službene kartice , ko se je izkazalo, da na davkoplačevalske stroške prenočuje v prestižnih hotelih in obeduje v restavracijah iz Michelinovega vodnika. Pa kako je s sto tisoč evrov vrednim projektom kar dvakrat nagradila bivše podjetje svoje prijateljice v poslu in politiki, milijone je zapravila tudi za očitno neučinkovit projekt digi točk, ki jih zaradi neobiskanosti po nekaj mesecih že zapira, pa kljub vsemu s številnimi samopromocijskimi in negospodarnimi akcijami še naprej troši davkoplačevalski denar. Ima dobro zaledje pri svojemu šefu Robertu Golobu, ki na naša vprašanja, ali kljub zapravljivosti in neracionalnosti trošenja ministrica pri njem še uživa zaupanje, ne odgovarja. Pa čeprav je nazadnje, kar smo na preiskovalno.si opozorili kot prvi, na Stojmenovo Duh tudi uradno padel sum prodaje računalnikov za 6,5 milijona evrov kartelno povezanim podjetjem, o čemer pristojni organ zdaj odloča. Za povrh vsega pa bodo upravičenci računalnike, ki jih vehementno obljublja socialno šibkim, čez dve leti morali vrniti ali pa ponovno zaprositi za njihovo izposojo. Dve leti v digitalnem svetu pomenita celo večnost – zato se upravičeno sprašujemo, ali bodo računalniki, ki so že zdaj zaradi ministričinega tiščanja glave skozi zid bili pol leta na prisilnem počitku v skladišču, potem pristali na smetišču elektronike?!
Še vedno čakamo tudi odgovor, ali bo ministrica prodane avtomobile nadomestila z novimi in za kakšno vrednost? Je pa po navedbah v medijih že lani nabavila vozilo znamke Audi a6 45 tfsi, letnik 2023, v vrednosti 57.332 evrov. Namenjen pa je prav za prevoze ministrice.
Socialno pravični Luka Mesec z avtom za 40 tisočakov
Tudi njen kolega z vlade, minister za delo Luka Mesec, ki naj bi zastopal stranko delavcev, je podpisal nakup avtomobila za 40 tisočakov. Kako znajo v njegovi stranki poskrbeti za svoje člane, smo pisali v sredo, v članku Kako Levica molze državni proračun.
Mesec je podpisal nakup vozila Audi A6 / 3.0 / TDI Q AUT, zahtevane tehnične specifikacije pa so bile, kot so zapisali na ministrstvu, »povzete po specifikacijah Skupnega javnega naročila za nakup okoljsko manj obremenjujočih novih motornih in električnih vozil, ki ustrezajo vozilom za prevoz funkcionarja.«
To pa so tehnične lastnosti vozila, ki so jih zahtevali na ministrstvu Luke Mesca.
karoserija: |
Limuzina |
moč motorja v KW: |
min 210 kW |
emisijski razred: |
EURO 6 |
menjalnik: |
avtomatski min 6-stopenj |
pogon: |
Štirikolesni |
medosna razdalja: |
min 2932 |
min/max prostornina |
2967 ccm |
število vrat: |
5 |
število sedežev |
5 |
Avto znamke Audi so kupili po postopku evidenčnega naročila. K oddaji ponudbe so povabili sedem ponudnikov. Pravočasno pa so prispele tri ponudbe, »pri čemer ponudbi dveh ponudnikov nista bili pravilni, saj ponujeno vozilo ni izpolnjevalo vseh zahtev naročnika, ki so se nanašale na tehnične specifikacije, zahtevano opremo vozila in zahtevano garancijsko dobo ponujenega vozil,« so pojasnili na ministrstvu. Cena vozila izbranega ponudnika jena koncu znašala 39.799.00 EUR brez DDV.
Nenavadno, da je na koncu ustrezno vozilo samo enega ponudnika? Niti ne. V preteklosti se je že nekajkrat izkazalo, da je šlo pri nakupu službenih vozil za prirejen nakup za točno določeno vozilo, nazadnje, na kar smo opozorili tudi na našem portalu, v primeru nabave vozila za direktorja UKC dr. Marka Juga.
Minister Mesec svoj nakup opravičuje s hudo okvaro prejšnjega službenega vozila; BMW, letnik 2015, po prevoženih 238.252 km ni več v voznem stanju. Kot trdijo na ministrstvu je predračun stroškov za popravilo visok in znaša dobrih 6.600 evrov. Okvarjeno vozilo bodo prodali, so zapisali.
Novo luksuzno električno limuzino mercedes EQE 350 4Matic, ki je bila izbrana celo za managerski avto leta 2023, si je po poročanju Tarče že lani omislil tudi minister Bojan Kumer. Avto v vrednosti 90.176 evrov je minister vzel v najem samo za dve leti, za kar bomo davkoplačevalci odšteli skoraj polovico celotnega zneska vozila, to je 43.816 tisoč evrov.
Sicer pa so lani, ko so nas prizadele poplave, na vladi kupili kar štiri dražja vozila Audi A6 v vrednosti 57.332 evrov, uporabljajo pa jih za prevoze notranjega ministra Boštjana Poklukarja, ministra za javno upravo Franca Propsa, zdravstvene ministrice Valentine Prevolnik Rupel in že omenjene Emilije Stojmenove Duh. Za vse štiri, za najem električnega vozila Bojana Kumra in novo vozilo ministra Mesca so zapravili več kot 300.000 proračunskih evrov!